AutorTraian Dobrinescu
Anul Aparitiei2016
EdituraCartea Romaneasca
Nr pagini448
ISBN9789732331453
ColecțieProza

O carte scrisa fara inhibitii, intr-un ritm alert. Autorul nu ascunde nimic din ce i-a oferit viata: munca, riscuri, aventuri de tot felul, frustrari, impliniri, indirjire. Totul se amesteca intr-un creuzet din care ies intimplari socante, caractere viguroase, satul arhaic, lumea urbana care, incet-incet, metabolizeaza personajul. Actiuni pe muchie de cutit, o cautare devoratoare, o devoalare sincera a momentelor intime, si nu putine, o naratiune care antreneaza realitati complexe si povesti tulburatoare.
Nu te opri, nu te intoarce este un bildungsroman picaresc despre viata fabuloasa a unui barbat puternic in cautarea unui tel.

„Traian Dobrinescu ne surprinde cu o carte de amintiri dinamica, vie, intensa. Sint amintirile unui «copil frenetic», atras de provocari, nestiind sa se opreasca ori sa pregete, lasindu-se ademenit, cu voluptate, de hatisuri, capcane si primejdii. Autorul are darul de a istorisi ca pe niste «chestii» banale si de la sine intelese fapte uimitoare, intimplari frisonante. Si are ce povesti. Aceasta prima parte este dedicata imaturitatii fermeca-toare si tineretii naprasnice si patimase care se sfirseste odata cu «intrarea in cimpul muncii» a junelui nabadaios si in rindul lumii, prin casatorie, a haiducului. Necrutator cu sine si cu altii, Traian Dobrinescu are un spirit de observatie uluitor, dublat de o memorie a concretului stupefianta, iar remarcile lui sint pregnante tocmai pentru ca nu insista asupra amanuntelor spre a le darui si un parfum literar. Amintirile nu se astern delicat, ca frunzele ingalbenite ale toamnei. Un iures al faptelor preschimba totul in cavalcada narativa de neoprit.” (Eugen Negrici)

„Anii de ucenicie ai unui fiu de oltean: o carte uimitoare prin poezie si adevar.” (Nicolae Manolescu)