69,00 lei

AutorRadu Ciobanu
Anul Aparitiei2012
EdituraExcelsior Art
Nr pagini612
ISBN5948398001795

Una dintre temele recurente în romanele lui Radu Ciobanu este relaţia dintre artist şi putere. Ea a fost abordată prima dată şi a cunoscut expunerea cea mai amplă şi mai complexă în romanele Nemuritorul albastru (1976) şi Vămile nopţii (1981), reunite acum, în cea de a doua ediţie, într-un singur volum structurat în două părţi: I. Artistul şi II. Voievodul. Roman istoric de largă respiraţie şi atentă documentare, Nemuritorul albastru pune faţă în faţă crezul artistic şi pledoaria pentru libertate a lui Toma, constructorul şi zugravul Mănăstirii Humor, cu capriciile, autoritarismul şi ambiţia voievodului Petru Rareş. Dincolo de foarte bogata tramă epică, de mixtura ingenioasă de aventură, fabulos, eroism, magie şi eros, tensiunea romanului este întreţinută de caracterul polemic al relaţiei dintre cele două personaje principale, cu trimitere directă la realităţile coercitive ale epocii în care a fost scris. Radu Ciobanu nu se limitează doar la o foarte exactă reconstituire istorică a unei epoci, ci întreprinde concomitent şi o subtilă problematizare morală a ei, căutându-i totodată corespondenţele de peste veac, ceea ce conferă romanului o neveştejită actualitate.

Nemuritorul albastru - Radu Ciobanu

Nemuritorul albastru - Radu Ciobanu