30,00 lei

AutorVlad-Ion Pappu
EdituraEikon
Nr pagini272
ISBN9786067113297
ColecțieUniversitas

Vlad-Ion Pappu (n. 1956) este doctorand la Facultatea de Litere a Universității București, pregătind teza cu caracter monografic asupra părintelui său, Edgar Papu, intitulată „Condiția intelectualului în epoca stalinistă – «contenciosul» Edgar Papu. Studiu de caz”. Licențiat al Facultății de Limbi și Literaturi străine, secția germană-italiană, Universitatea București, a activat ca ziarist cu profil cultural, colaborând la publicațiile „Viața românească”, „România literară”, „Luceafărul”, „Contemporanul”, „Familia”, „Flacăra”, „Adevărul literar și artistic”, „România liberă”, „Literatorul” etc. Traducător (transpunerea lucrării „Studii românești”, autor Robert Rössler, inedit, 1987), editor (îngrijește edițiile „Eminescu într-o nouă viziune”, autor: Edgar Papu, prefață: Zoe Dumitrescu-Bușulenga, Princeps edit Iași, 2005 și reconstituie manuscrisul studiului „Estetica lui Dante”, autor: Edgar Papu, cu elaborarea bio-bibliografiei autorului, Princeps edit, Iași, 2005), prefațator (semnează introducerea și tabelul cronologic la volumul „între cer și pământ” (roman), autor: Otto Ludwig, traducere: Mihaela Pălănceanu, col. BPT, Editura Minerva București 1983) și memorialist (înființează Fundația culturală „Edgar Papu” (2011) și se consacră recuperării operei lui Edgar Papu și reabilitării sale, autor al documentarului „Edgar Papu – la ceasul dreptății” în „România literară” nr. 14/2012).