EdituraEditura Universitatii de Vest
Format16 x 23 cm
Nr pagini126
Tip copertaNecartonata
ISBN978-973-125-536-1
ColecțieAmfiteatru Arte vizuale

Studiul cuprins în această carte îşi propune să puncteze etapele istorice esenţiale şi caracteristicile marcante ale evoluţiei artei în spaţiului public, cu accent pe secolul al XX-lea şi pe actualitate, pentru a constitui un îndrumar de bază - un curs iniţial - adresat studenţilor din domeniul artelor vizuale şi tuturor celor interesaţi de acest subiect. Considerând că în prezent orice formă de manifestare artistică se regăseşte şi la nivelul spaţiului public, acest discurs este structurat pe descoperirea şi înţelegerea schimbărilor de gândire din artă şi a modului lor de relaţionare cu acest spaţiu.

LILIANA MERCIOIU POPA este lector în cadrul Facultăţii de Arte şi Design din Timişoara, unde predă din 1999, şi se află la cea de-a treia publicaţie pe teme de artă, publicaţii ce se afilt în strânsă corelare cu activitatea artistică personală, desfăşurată simultan cu cea de pedagog. Cercetările cuprinse în acestea ating zone de interes şi niveluri de adresabilitate diferite, de la cercetarea necesităţii şi specificităţii actului artistic ca fenomen (Ars Poetica) la reflecţii asupra propriului parcurs artistic, precum şi analiza unor forme de expresie ale artei modeme şi contemporane, în funcţie de context, şi justificarea apariţiei lor în istoria artelor vizuale. Volume publicate: Arte poetice în arta plastică a secolului al XX-lea, Editura Triade/Brumar, Timişoara, 2013, Forme de dialog, Editura Triade/ Universităţii de Vest, Timişoara, 2017.